Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAntia, Shirin
TitelSocial Integration of Hearing-Impaired Children: Fact or Fiction?
QuelleIn: Volta Review, 87 (1985) 6, S.279-89Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterElementary Secondary Education; Hearing Impairments; Interpersonal Competence; Mainstreaming; Peer Acceptance; Peer Relationship; Teacher Role
AbstractBecause research on social integration indicates that physical proximity to normal-hearing peers may result in neither social interaction nor social acceptance, teachers may need to help their hearing impaired students to specifically develop social communication skills. Teachers may also need to create opportunities for social interaction between normal-hearing and hearing-impaired children. (Author/CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: